Görög vitorlásélmények, 3. rész

Folytatódnak a naplóbejegyzések a 2012-es görög vitorlázás hajónaplójából…

2012. 09. 28.

Indulás: 12:40

Cél: Naxos szigete

Szél: 5-6 beaufort!

Időjárás: szeles, száraz

Megtett út: 30 mérföld

Időtartam: 6 óra

A délelőttöt még Tinoson töltöttük, vásárlással, pihenéssel, nézelődéssel. Pali megfázásra, Ancsa (a szerk.!) émelygésre panaszkodott. Mivel a szél nagyon erős volt már a kikötőben is, így óvintézkedésként előkerültek a hevederek és a vödrök. A nagy hullámok és az erős szél röpítették ugyan a hajót Naxos felé, de sajnos, többen tengeribetegek lettünk. Viszont, mikor kikötöttünk végre, mindenki rendbejött, és a kikötői teendők ellátása után, napnyugta környékén elindultunk várost nézni, vacsorázni. Tomi és Gyuri „talpas” gyrost evett (ez a streetfood-souvlaki általunk magyarított neve), a többiek is párosával kerestek fogukra valót. Holnapra délelőtti városnézés, majd Santoriniig 54 mérföldes, a maihoz hasonló vitorlázás van betervezve, így korán nyugovóra tértünk, hogy felkészüljünk a holnapi megpróbáltatásokra, melyekért Santorini bőségesen kárpótol majd minket. Megjegyzem, hogy rajtam (Ancsa) kívül mindenki hősiesen tartotta magát, két amerikaink még dalra is fakadt…

2012. 09. 29.

Indulás: 10:40, Naxos

Cél: Sikinos sziget

Szél: 4-5 beaufort

Időjárás: napos, száraz

Megtett út: 34 mérföld

Időtartam: 6,5 óra

A délelőtti vásárlás, városnézés és S.O.S. vízbeszerzés után (Naxos szigetén) a 10 órára tervezetthez képest majdnem 11 órakor sikerült elindulni. A tegnapi tengeribetegséges előzményekre való tekintettel gyógyszerrel próbáltuk megelőzni a bajt. Mivel későn indultunk, Pali és Tomi átszámolták és áttervezték a napirendet, és közbeejtünk ma egy kis szigetet Santorini előtt. Ez Sikinos szigete, ahol szintén csak horgonyzóhely van, mint azt megállapítottuk, mikor baj nélkül megérkeztünk. Gyuri úszott útközben is egy kicsit, és Sikinoson is ez volt az első dolga. A fiúk közben felszerelték a motort a „dingire”, Pali kipróbálta, hogy működik-e. Mi lányok közben megtettük az előkészületeket a főzéshez. Mivel ma nem szállunk partra, ezért a hajón főzünk paradicsomos tésztát. Vacsora után a fiúk filmet néztek, mindenki pihent. Még egy hajó horgonyoz itt, az ő dingijük sem az igazi. Éjszakára Tomi beállította az elmozdulásjelzőt, ami már az előző horgonyzóhelyen is 5-10 percenként sípolt, ha a hajó elmozdult.

2012. 09. 30.

Indulás: 8:40, Sikinos

Cél: Thira, Santorini

Szél: semmi és 6-os között

Időjárás: napos, meleg

Megtett út: 34 mérföld

Időtartam: kb. 7 óra

Reggel a tervezett időben sikerült elindulni, és a fokroller behúzókötelének problémáját leszámítva (elszakadt, és Palinak kézzel kellett becsavarni a fockot, majd újrafűzni) minden rendben volt. Délutánra nagyon meleg lett és megálltunk fürdőzni is. Erre már Santorini gyönyörű vulkanikus kráterének öblében került sor, gyönyörködtünk a megmaradt kürtőmaradványon megépült kék-fehér-narancssárga épületekben. Mivel mindannyian megéheztünk, még a kikötés előtt ettünk együtt a hajón. Ma Peti panaszkodott megfázásra, a többiek javuló tendenciát mutattak minden téren. Kezdjük átlátni a vitorlázás szépségeit, értjük a szakkifejezéseket. Santorini kikötőjében a kikötőmester várt minket, találtunk üres helyet. Még holnap este is itt leszünk, úgy tervezzük, hogy bérelt autóval, motorral bejárjuk a szigetet, és kirándulóhajóval megyünk a vulkáni kürtőt megnézni. A fiúk elmentek bérelhető járművet nézni, majd ki motorral, ki autóval jártuk a szigetet. Este négyesben (Pali, Ancsa, Judit, Feri) a kikötőhöz közeli tavernában vacsoráztunk, teliholdfényben.

2012. 10. 01.

Időjárás: nagyon meleg, napos, száraz

Helyszín: Santorini

Egésznap Santorinin voltunk. A Leviathanra csak estére jöttünk vissza. Holnap reggel indulunk tovább, ha az időközben ránk kötött hamburgi hajósok is úgy gondolják és „kiengednek” minket.

Ma tehát Santorini volt a fő látványosság, ahogy előre megbeszéltük. 6-an átmentünk a 11 órás kirándulóhajókkal a vulkánhoz. Előtte Feri, Judit, Pali, Ancsa a fekete homokos-aprókavicsos partot nézték meg. A kirándulóhajó Thira régi kikötőjéből indult, oda motorral/autóval, majd a lépcsőkön lefelé gyalogosan, illetve Gyuri és Tomi cable car-ral mentünk. Feri és Judit olyan hajóra kapott jegyet, aminek üveg volt az alja és látták az elsüllyedt hajót a mélyben. A vulkán kikötőjéből felgyalogoltunk a tetejéhez, tűző napsütésben. Mindössze 45 persünk volt visszaindulni, majd a hőforrásnál is kikötöttek a hajók és a fiúk mind úsztak is, mi lányok a hajón maradtunk. 3 órás utunk után felszamaragoltunk a városba, amely mindannyiunknak nagy élmény volt, sok fotót készítettünk. Délután Pali, Ancsa, Judit és Feri motorral Oia városát járta be, Tomi és Gyuri, és a két amerikai a sziget még ismeretlen részeit. Az esti, hajón elkészítendő vacsora fő alapanyagát, a garnélát Palival egy helyi halasnál vettük meg, aztán leadtuk a bérelt járműveket és Nick, a görög visszavitt minket a hajónkhoz. A vacsorát Pali készítette, mindannyian nagyon ízletesnek találtuk. Holnapra vízvétel után korai indulásra van kilátás és várhatóan kb. 2 napig nem kötünk ki, csak horgonyzóhelyen. „Elindulunk, irány észak, dalolnak a tengerÉSZAK…” 🙂 – Palitól idéztem. Éjszaka a szomszéd hajó részeg orosz utasainak zaját nehezen viseltük.