2012-es görög hajónapló folytatása

Indulás: Mykonos, New Port Marina

Cél: Tynos szigete

Szél: VOLT!

Sebesség: 5-7 mérföld/óra (!)

Időjárás: szeles, napos, száraz

Megtett út: 10,7 mérföld

Időtartam: 2,3 óra

A mai napot Délosz szigetén töltöttük, ahová 7-en mentünk át a kirándulóhajóval. Tomi nem jött velünk, a hajó vízkészletét töltötte fel és a kenyérvásárlásról gondoskodott. A 10:00 órás „Orca” kirándulóhajóval mentünk át (félórás utazással) Déloszra, amely egy ásatás-sziget, ókori templomok maradványai, szobrok láthatóak itt. Délosz szent sziget, sem születni, sem meghalni nem engedélyezett a szigeten. A 13:30as kirándulóhajóval tértünk vissza 5en Mykonosra, Peti és Mike a 15 órással. Tomi már várt minket a kikötőben az előzetesen megbeszéltek szerint. Egy gyors souvlaki-evés után még sétáltunk Mykonoson, pelikánt csodáltunk és fotóztunk egy étteremben, vásároltunk és 4en visszataxiztunk a kikötőbe. Miután újra együtt volt a csapat, nehezen bár (hajó 8 napon belül gyógyuló sérülése árán), de elindultunk Tinos szigetére. Az út alatt jó szél volt, dőlt a hajó, a „legénység” kipróbálhatta, milyen az igazi vitorlázás az Égei-tengeren. A kikötésnél a szomszédos hajókon lévők segítettek, majd kis technikai egyeztetés után kimentünk a városba (melynek a közepén kötöttünk ki). A templomhoz vezető utat ugyan nem térden csúszva tettük meg, de azért mindenki elégedett volt.